Έτος των δύο φίλων: Καββαδία και Τσίρκα

0 σχόλια
Στο πλαίσιο του διπλού αφιερώματος, ας συγκεντρώσουμε πολύτιμο υλικό. Περιμένουμε συνεργασίες... κάνοντας την αρχή: επισκεφτείτε τις ενδιαφέρουσες σελίδες του Μηνιαίου Περιοδικού Πολιτισμού -αφιέρωμα στον Καββαδία και αφιέρωμα στον Τσίρκα
Επίσης η αφιερωμένη σελίδα του ΕΚΕΒΙ Νίκος Καββαδίας (1910-1975)

Νέα σχολική χρονιά

0 σχόλια
Αγαπητέ συνάδελφε,
άλλη μια νέα σχολική χρονιά προσπαθεί να κάνει τα πρώτα της βήματα μέσα σε ένα κλίμα κρίσεων, επι-κρίσεων, παρεμβάσεων και αμφισβητήσεων, σε μια περιρρέουσα ατμόσφαιρα απογοήτευσης ή έστω περίσκεψης.
Ο σύνδεσμος Φιλολόγων Ν. Σερρών σου εύχεται καλή δύναμη, υγεία και πάνω από όλα θετική διάθεση για να μπορέσουμε να βαδίσουμε στο Νέο "ψηφιακό" ή μη σχολείο, με ή χωρίς διαδραστικούς πίνακες, με ή χωρίς περικοπές επιδομάτων, με ή χωρίς μείωση της ύλης, με ή χωρίς νέα βιβλία, με ή χωρίς την ανάθεση του μαθήματος της Ιστορίας σε φιλολόγους.
Η αλήθεια είναι πως η κατάσταση που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε στα νέα πολυπληθή τμήματα των 28 ακόμη και 29 μαθητών σε κάθε τάξη δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο το ήδη αρκετά επιβαρυμένο πρόγραμμα σπουδών των φιλολογικών μαθημάτων, καθώς πρέπει να βρούμε τρόπους να μετατρέψουμε τις τάξεις αυτές σε « όαση δημιουργίας και ελπίδας για την πατρίδα μας», σύμφωνα και με τις επιταγές της ηγεσίας του Υπουργείου.
Μονόδρομος, λοιπόν, είναι η συνεργασία και η συμπόρευση των φιλολόγων, ώστε να μπορέσουμε από κοινού να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις της νέας σχολικής χρονιάς που έχει ήδη ανατείλει.
Προωθώντας το πνεύμα συνεργασίας, ο σύνδεσμος Φιλολόγων έχει δημιουργήσει το παρόν ιστολόγιο – blog. Στόχος μας η δημιουργία και η συντήρηση ενός διαδικτυακού χώρου ανοιχτής επικοινωνίας, ανταλλαγής απόψεων αλλά και διδακτικών υλικών για τους φιλολόγους του νομού μας.
Στην έναρξη της νέας χρονιάς θα περιμένουμε τις προτάσεις όλων σας για τις δράσεις του Συνδέσμου.
Kαλή αρχή σε μια δημιουργική και αποδοτική σχολική χρονιά, για εμάς και τους μαθητές μας.

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΡΟΒΑΤΑ : «Μικρασία: από την εποποιία στην καταστροφή»

0 σχόλια
Κατά τη διάρκεια του σχ. έτους 2009-10  πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας διαθεματικό σχέδιο εργασίας (project)με θέμα:«Μικρασία: από την εποποιία στην καταστροφή»
Φάσεις του project:
   Επιλογή του θέματος και προσδιορισμός των ορίων του
·        Κατάτμηση του έργου σε επιμέρους ενότητες
·        Καθορισμός ομάδων - Κατανομή εργασιών
·        Προσδιορισμός:   → στόχων του σχεδίου εργασίας                                
                                  → χρονοδιαγράμματος 
                                  → παραγόμενου προϊόντος
·        Διεξαγωγή έρευνας και δραστηριοτήτων
·        Παρουσίαση υλικού στην τάξη και αξιολόγηση
·        Σύνθεση εργασιών των ομάδων
·        Παρουσίαση –Διάχυση των αποτελεσμάτων:
            →Διοργάνωση εκδήλωσης παρουσίασης στο σχολείο και την τοπική κοινωνία
            →Παραγωγή DVD
Στόχοι
 •  Γνωστικοί  - Επιμέρους ενότητες:  
      1. Από την εποποιία στην καταστροφή                                                   
    4.1. Ο δρόμος της προσφυγιάς
    4.2. Πληθυσμός και τόποι εγκατάστασης                        
         4. 4 Η μαγειρική
         4. 5.Χορός και τραγούδι 
         4.6  Η γλώσσα
·        Εφαρμογή μαθητοκεντρικής μάθησης και ομαδοσυνεργατικής μεθόδου
·        Ενεργητική προσέγγιση της γνώσης
·        Εξοικείωση με τις μεθόδους της Ιστορίας
·        Χρήση ποικίλων τρόπων σκέψης και επικοινωνίας
·        Καλλιέργεια πνεύματος συνεργασίας, εμπιστοσύνης και σεβασμού
·        Βελτίωση κριτικής σκέψης, δημιουργικότητας, αισθητικής

 Μεθοδολογία – ΄Ερευνα - Μελέτη 
              Μεθοδολογία  
 Αποτίμηση
Εμείς, οι μαθητές της Γ΄ τάξης του σχ. έτους 2009-10, είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για τη συμμετοχή μας στο παραπάνω διαθεματικό σχέδιο εργασίας. Μάθαμε, συμμετείχαμε, δημιουργήσαμε, συνθέσαμε, παρουσιάσαμε. Δουλέψαμε με όλες μας τις δυνάμεις, προσπαθήσαμε να συνεργαστούμε με πνεύμα ομαδικότητας και αλληλοσεβασμού, θελήσαμε το αποτέλεσμα να είναι άξιο των κόπων μας. Γι εμάς ήταν ένας εποικοδομητικός αλλά και απολαυστικός τρόπος να αποχαιρετήσουμε το Γυμνάσιο !!!

 

Ακολουθούν 2 χαρακτηριστικά βίντεο:

Γυμνάσιο Αλιστράτης : εργασία Τοπικής Ιστορίας

0 σχόλια
«ΕΞΕΡΕΥΝΩ ΤΟ ΔΗΜΟ ΑΛΙΣΤΡΑΤΗΣ»
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Στα πλαίσια της τοπικής ιστορίας της Γ’ γυμνασίου κατασκευάσαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, με τη βοήθεια του οποίου ανακαλύψαμε την πόλη μας και γενικότερα το Δήμο Αλιστράτης από αρχαιολογική, ιστορική και περιβαλλοντική πλευρά. Για να φτιάξουμε τις ερωτήσεις του παιχνιδιού, μελετήσαμε όλα τα στοιχεία που συγκεντρώσαμε, συζητήσαμε θέματα συμπεριφοράς και κωδικοποιήσαμε τα συμπεράσματά μας. Οι κόκκινες καρτέλες περιλαμβάνουν ερωτήσεις γνωστικού περιεχομένου σχετικά με την Αλιστρτάτη και την ευρύτερη περιοχή. 
Οι πράσινες καρτέλες περιλαμβάνουν ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, που οδηγούν σε κάποια πληροφορία σχετικά με το Δήμο Αλιστράτης.
Το παιχνίδι παίζεται με 2 – 4 παίκτες ή ομάδες. Η κίνηση των παικτών ή των ομάδων γίνεται τόσο με το ζάρι, όσο και με τις καρτέλες, όπου βρίσκεται και το παιδαγωγικό ενδιαφέρον του παιχνιδιού. Παίζοντας, διαπιστώσαμε τι μάθαμε μέσα από την έρευνά μας. Παίξτε κι εσείς για να γνωρίσετε καλύτερα το Δήμο Αλιστράτης!
Στο παιχνίδι μας υπάρχει μια διαδρομή στην πόλη της Αλιστράτης με αρχή (αφετηρία) και τέλος. Ξεκινάμε από το Δημαρχείο και σκοπός μας είναι διασχίζοντας τους δρόμους της πόλης να φτάσουμε στο σπήλαιο . Οι παίκτες ρίχνουν το ζάρι. Αρχίζει αυτός που φέρνει το μεγαλύτερο αριθμό και κινεί το πιόνι του τόσες θέσεις, όσες δείχνει ο αριθμός του ζαριού. Όταν κάποιος παίκτης φτάσει σε κόκκινη θέση, πρέπει να απαντήσει σε μια ερώτηση κόκκινης καρτέλας, που του την απευθύνει ο διπλανός του. Αν απαντήσει στην ερώτηση, προχωράει μπροστά όσες θέσεις λέει η καρτέλα. Αν όχι, πηγαίνει τόσες θέσεις πίσω. Όταν ο παίκτης φτάσει σε πράσινη θέση, πρέπει να απαντήσει σε μια ερώτηση πράσινης καρτέλας, που του την απευθύνει ο διπλανός του. Διαλέγει τη μία από τις τρεις απαντήσεις. Αν απαντήσει σωστά, προχωράει μπροστά όσες θέσεις γράφει η καρτέλα. Αν όχι, πηγαίνει τόσες θέσεις πίσω. Οι σωστές απαντήσεις αναγράφονται στις καρτέλες. Νικητής είναι αυτός που θα φτάσει πρώτος στο τέρμα.

Καλή διασκέδαση!

Η Γ΄τάξη του Γυμνασίου Αλιστράτης

Σχολικό Έτος 2009 – 2010


Δείτε την ενδιαφέρουσα παρουσίαση:http://www.slideshare.net/dorabaga/office-2003-5540322

 

ΣΙΡΙΣ - SIRIS Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template