«Σχολική μάθηση και επιτυχία χωρίς άγχος»



Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Ν.Σερρών σε συνδιοργάνωση με το Συμβουλευτικό Σταθμό Νέων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν.Σερρών, τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη, το βιβλιοπωλείο Σχολαρχείο και τις εκδόσεις Μεταίχμιο πραγματοποίησε εκδήλωση παρουσίασης του βιβλίου του Αντώνη Μπιτσιάνη με τίτλο «Σχολική μάθηση και επιτυχία χωρίς άγχος», προσκαλώντας όλους σε μαι ανοιχτή συζήτηση για το σοβαρό θέμα που απασχολεί έντονα γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές.Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 3 Απριλίου στο αμφιθέατρο «Γ.Καφταντζής» της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης.

Το βιβλίο προλόγισε η υπεύθυνη του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων της Δ.Δ.Ε. και πρόεδρος του Συνδέσμου Φιλολόγων κ.Σύλια Ζέττα, η οποία αφού ανέλυσε την έννοια του άγχους, τόνισε την ανάγκη συνεργασίας των εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών και δομών της εκπαίδευσης με τέτοιον τρόπο, ώστε η σχολική μάθηση να επιτυγχάνεται με άμεσο και αποτελεσματικό τρόπο και κατά συνέπεια χωρίς άγχος. 
 
Στη συνέχεια η Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Σερρών κ.Πηνελόπη Τζιώκα με οξυδερκή ματιά και καθαρό λόγο παρουσίασε το πόνημα του Αντώνη Μπιτσιάνη επισημαίνοντας ότι η σχολική μάθηση είναι ανάγκη να θεωρηθεί ως μια ψυχοπαιδαγωγική και κοινωνιολογική διαδικασία κατά την οποία εκπαιδευτικοί και γονείς πρέπει να στηρίζουν διακριτικά το μαθητή, αφήνοντάς του όμως χρόνο και χώρο να βιώσει τις τεράστιες αλλαγές που του συμβαίνουν κατά την εφηβική ηλικία, παράλληλα με την απαιτητική σχολική πραγματικότητα. Επεσήμανε ιδιαίτερα πως το βίωμα της μακράς εκπαιδευτικής εμπειρίας προτάσσει την αξιοποίηση της συναισθηματικής ισορρόπησης των μαθητών στο δρόμο για την κατάκτηση της σχολικής επιτυχίας.

Τέλος, το λόγο πήρε ο ίδιος ο συγγραφέας ο οποίος ισορροπώντας δεξιοτεχνικά, όπως και στο βιβλίο, ανάμεσα στους ρόλους του έμπειρου εκπαιδευτικού και του ευαισθητοποιημένου γονέα ανέφερε ότι με το βιβλίο του θέλησε να απευθυνθεί σε γονείς και εκπαιδευτικούς και να φωτίσει με απτό τρόπο όλους εκείνους τους παράγοντες που φορτίζουν με άγχος τους μαθητές, προτείνοντας ταυτόχρονα τρόπους εκτόνωσής του.
Στη ζωηρή συζήτηση που ακολούθησε αναδείχτηκε η αγωνία όλων για την αποτελεσματική διαχείρηση του άγχους στη διάρκεια της σχολικής ζωής και τονίστηκε ιδιαίτερα πως η αγάπη και η αποδοχή μπορούν να βοηθήσουν τους μαθητές να κατακτήσουν αποτελεσματικά χωρίς “τραύματα” τη μάθηση και την επιτυχία, ενεργοποιώντας το “θετικό” και δημιουργικό άγχος. 
 


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

ΣΙΡΙΣ Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template