Διημερίδα για «Τα φιλολογικά μαθήματα στη Δ/βάθμια Εκπ/ση»


Σε μια περίοδο κατά την οποία είναι έκδηλο το ενδιαφέρον και η αγωνία για το μέλλον της Παιδείας μας, αλλά και τον ρόλο των Ανθρωπιστικών Σπουδών και των φιλολογικών μαθημάτων  στο ελληνικό σχολείο, o Σύνδεσμος Φιλολόγων Ν.Σερρών είναι στην ευχάριστη θέση να σας πληροφορήσει ότι ανέλαβε δράση χωρίς χρονοτριβή. Έτσι, μετά από πρωτοβουλία του Συνδέσμου και με την πολύτιμη και αγαστή συνεργασία των Συμβούλων Φιλολόγων Ν.Σερρών οργάνωσε με τη λήξη της περασμένης χρονιάς Διημερίδα για «Τα φιλολογικά μαθήματα στη Δ/βάθμια Εκπ/ση» (27 και 28 Ιουνίου 2016). Στην καθιερωμένη αυτή διημερίδα του τέλους του σχολικού έτους, οι φιλόλογοι του νομού προσκλήθηκαν για να διαλεχθούν και να προτείνουν ελεύθερα και υπεύθυνα ό, τι, κατά τη γνώμη τους, θα βελτίωνε τους όρους μάθησης των παιδιών και την ποιότητα του εκπαιδευτικού τους έργου. Το πρόγραμμα της διημερίδας υπαγορεύτηκε από τις ήδη διαπιστωμένες ανάγκες των εκπαιδευτικών.

     Οι φιλόλογοι προσήλθαν αθρόα στον διάλογο και εργάστηκαν σε ομάδες εργασίας και σε ολομέλειες. Η διημερίδα επικεντρώθηκε στο διδακτικό αντικείμενο, όπως θεσμικά αποτυπώνεται στα Αναλυτικά Προγράμματα, στα Προγράμματα Σπουδών και στα Ωρολόγια Προγράμματα (Γυμνασίου - Λυκείου). Το περιεχόμενο αυτών αποτέλεσε τον άξονα των εργασιών, οι οποίες διευκολύνθηκαν με φόρμες εργασίας που ετοιμάστηκαν και διανεμήθηκαν. Με βάση την εκδήλωση ενδιαφέροντος καταρτίστηκαν ομάδες εργασίας για κάθε μάθημα που το διδάσκουν φιλόλογοι ως πρώτη ανάθεση. Οι ομάδες που συγκροτήθηκαν ήταν οι εξής:
1η ομάδα: Νεοελληνική Γλώσσα
2η ομάδα: Νεοελληνική Λογοτεχνία
3η ομάδα: Αρχαία Ελληνικά
4η ομάδα: Ιστορία/Ευρωπαϊκός πολιτισμός
5η ομάδα:  Φιλοσοφία-Λατινικά-Τοπική Ιστορία
6η ομάδα: Τα φιλολογικά μαθήματα στην ειδική αγωγή.

     Επί δύο μέρες αξιοποιήθηκαν οι τεχνικές της ομαδικής και συνεργατικής εργασίας. Οι φιλόλογοι των σχολείων μας διαθέτοντας επιστημονική επάρκεια και εκπαιδευτική εμπειρία και γνωρίζοντας καλύτερα από οποιονδήποτε  τη δυναμική, τις ανάγκες και τις δυνατότητες της «τάξης», έκριναν, συνέκριναν και πρότειναν όρους βελτίωσης του εκπαιδευτικού τους έργου.

     Στη διήμερη φιλολογική σύναξη, λοιπόν, οι φιλόλογοι, μέσα από πολυεπίπεδο διάλογο αποτύπωσαν ως μάχιμοι και μαχητικοί εκπαιδευτικοί με παρρησία τις απόψεις τους, που προέρχονται από την πολύχρονη εμπειρία και πάλη με το διδακτικό αντικείμενο μέσα στην τάξη και όχι in vitro. Ενέκριναν ή επέκριναν πρακτικές, προχώρησαν σε διορθώσεις και συγκεκριμένες προτάσεις πάνω σε όλα τα διδακτικά αντικείμενα. Ο διήμερος διάλογος των φιλολόγων για τα φιλολογικά εν γένει μαθήματα έδειξε ότι όταν προβληματιζόμαστε για τη σχέση μας με την παρεχόμενη παιδεία στο ελληνικό σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ουσιαστικά προβληματιζόμαστε για τη σχέση μας με τον ελληνικό Λόγο ως σκέψη και ομιλία, θεωρία και εμπραγμάτωση.
     Το σύνολο της διεργασίας συγκεντρώθηκε σε ένα corpus και προωθήθηκε με ευθύνη των Συμβούλων στο ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής). Ευελπιστούμε ότι η δουλειά μας, δασκάλων που με τον λόγο και την πράξη τους διδάσκοντας καθημερινά στις αίθουσες των σχολείων τους επιδιώκουν να διαμορφώσουν τον Άνθρωπο, θα συναντήσει ευήκοα ώτα και θα αποτελέσει πιλότο και παράδειγμα προς μίμηση για παρόμοιες πρωτοβουλίες προερχόμενες και από άλλους νομούς.

    Τέλος, o Σύνδεσμος νιώθει την υποχρέωση να εκφράσει τις ευχαριστίες του προς όλους τους συναδέλφους που συμμετείχαν και κατέθεσαν τις απόψεις τους δουλεύοντας μέσα σε ομάδες, τους Σχολικούς Συμβούλους  για την αγαστή συνεργασία τους και τον Δ/ντή του 4ου ΓΕΛ για την παραχώρηση των χώρων στους οποίους πραγματοποιήθηκε η διημερίδα.

Για το ΔΣ
Σύλια Ζέττα                                          Δώρα Μπαγανά

Πρόεδρος                                                Γ.Γραμματέας


0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 

ΣΙΡΙΣ Copyright © 2008 Black Brown Art Template by Ipiet's Blogger Template